Dubai, VAE

Reisduur: ca. 10 uur
Inwoners: ca. 2.000.000
Plaats: Dubai
Klimaat: Woestijnklimaat

Welkom in Dubai! De stad waar ik me het meest op had verheugt! Ik heb er echt zin in, BTW, dit vliegveld is echt SUPERGROOT. Ik kan de weg wel vinden MBV bordjes ;) Ik ben van plan om met de trein verder te gaan, want ik moet nog best een eind reizen. Als ik in de metro stap is het daar echt enorm warm, het klimaat is ook een woestijnklimaat, dus het is hier sowieso warm. Ik ga naar mijn hotel om mijn spullen te droppen want ik heb echt pijn aan mijn schouders. Als ik bij het hotel aangekomen ben ziet het er echt SUPER mooi uit. Dit is echt het mooiste hotel dat ik echt heb gezien. Het is hier ook heel erg koel, want buiten is het echt superwarm. Het is 43 graden. Voor als jullie er ook naar toe willen, het is het Park Regis Kris Kin Hotel in Dubai! Het ziet er echt supermooi uit. Het word al avond dus ik ga naar mijn kamer, totdat ik er achter kom dat er een supermooi zwembad op het dak is, ik ga dus natuurlijk ff een duik nemen.

Nu ga ik naar de Burj Khalifa, de hoogste toren van Dubai!
Onderweg kom ik nog wat mooie gebouwen tegen.
Als ik aangekomen ben, merk ik dat het groter is dan ik dacht.

Ik kan de top amper zien. Ik ga naar binnen, naar de top! Ik heb er heel veel zin in!
Als de rondleiding begint, moet ik eerst in de lift. Die lift gaat 60 KILOMETER PER UUR! Dat is echt HEEL snel. Pfff... Ik ben binnen 4 seconden bij de 20e verdieping.
Eenmaal bij de top aangekomen is het HOOG! Dit is niet te geloven!

Ik ga weer verder, tot de volgende keer!